Εργασιακό burnout. Τρόποι αντιμετώπισης.

Εργασιακό burnout. Τρόποι αντιμετώπισης.

Το στρες στο χώρο εργασίας μπορεί να σχετίζεται σε μικρό βαθμό με την εργασία κάθε αυτή. Αντίθετα, μπορεί να έχει να κάνει με το που εστιάζουμε, ποια είναι η θέση που παίρνουμε απέναντι στις καταστάσεις και τι θα θέλαμε πραγματικά να συμβεί. Σύμφωνα με το Αμερικανικό Ινστιτούτο του Στρες, 80% των ανθρώπων νιώθουν στρες στο χώρο εργασίας τους. Τα Αμερικανικά Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών αναφέρουν ότι το 75% των επισκέψεων στον ιατρό σχετίζεται με το στρες.

Το "εργασιακό κάψιμο" δεν προέρχεται τόσο από τις ιδιαιτερότητες του επαγγέλματός μας, αλλά από το πώς επιλέγουμε να το προσεγγίσουμε. Ας δούμε μερικούς τρόπους να το αποφύγουμε:

 
  1. Ορίζω τις βασικές δυσκολίες.

Μπορείτε να κάνετε συγκεκριμένες τις καταστάσεις που σας φέρνουν στα όριά σας; Είναι θέμα ικανοτήτων; Είναι περισσότερος ο όγκος της δουλειάς από τις ώρες που εργάζεστε; Υπάρχει κενό στις δεξιότητές σας σε σχέση με αυτές που απαιτούνται; Είναι θέμα διαχείρισης καταστάσεων; Είναι θέμα επικοινωνίας;

Αυτό είναι το πρώτο βήμα. Συλλέξτε όλα τα δεδομένα για να ορίσετε το πρόβλημα και να βρείτε εστιασμένες λύσεις σε αυτό.

 
  1. Ένα βήμα τη φορά.

Εργασιακό burnout. Τρόποι αντιμετώπισηςΔε φτάσατε στο απροχώρητο εν μία νυκτί, γι’ αυτό και το να αλλάξετε κάποιες συνήθειες χρειάζεται χρόνο. Διαλέξτε μία συμπεριφορά που θέλετε να αλλάξετε. Για παράδειγμα, η ευελιξία που προσφέρει η τεχνολογία μπορεί να σας οδηγήσει σε burnout. Θέστε ξεκάθαρα όρια στο που ξεκινάει και που τελειώνει η εργασία σας.

 
  1. Φροντίστε το σώμα σας.

Με ποιο τρόπο διαχειρίζεστε το στρες; Ίσως τρίζετε τα δόντια σας τη νύχτα, νιώθετε ‘’μαγκωμένο’’ το λαιμό και τον αυχένα σας, δυσκολεύεστε να αποκοιμηθείτε; Τώρα σκεφτείτε τι θα σας βοηθούσε να χαλαρώσετε. Ένας μεσημεριανός περίπατος, τρέξιμο μετά τη δουλειά, εβδομαδιαίο μασάζ; Βασικά, στρέψτε την προσοχή στο σώμα σας, αναγνωρίστε τα σημάδια του στρες σε αυτό, αναλαμβάνοντας δράση να τα απομακρύνετε. Επιλέξτε συνειδητά ποιος είναι ο τρόπος που ταιριάζει σε εσάς για να το διαχειριστείτε, πριν αυτό καταλήξει να σας κατακλύσει.

 
  1. Μιλήστε για το τι έχετε ανάγκη.

Το εργασιακό στρες μπορεί να γίνει αιτία απομόνωσης. Συνήθως αποσυρόμαστε προσπαθώντας να βρούμε τρόπους διαχείρισης μόνοι μας. Δοκιμάστε να μοιραστείτε αυτά που σας στρεσάρουν με αγαπημένους ανθρώπους της ζωής σας. Αυτό είναι σημαντικό για να δείτε αυτά που συμβαίνουν σε μία προοπτική και να γίνει το στρες διαχειρίσιμο. Οι άνθρωποι γύρω μας δε μπορούν να μας βοηθήσουν αν δεν τους επιτρέψουμε να γνωρίζουν το πρόβλημά μας.

Created by makeitreal
Copyright © 2015 Ροζίνα Παλαιολόγου